1. |
2024/11/21 |
Fostering Inclusivity and Equality through Cultural Understanding: Insights from DEIB Initiatives in Japan(International Language Week 2024)
|
2. |
2024/06/07 |
Gamified Tools for Training Cross-Cultural Resilience: An Interactive Workshop(The SIETAR Europa 2024 Congress)
|
3. |
2024/03/22 |
Cultivating Intercultural Resilience Through Training: Perspectives from a Short-term Study Abroad Programme for Japanese University Students(SIETAR Southease Asia Conferece 2024)
|
4. |
2023/11/12 |
ヴェニスの商人を参考にしてダイバーシティとインクルージョンを考える(第38回異文化コミュニケーション学会年次大会)
|
5. |
2023/11/12 |
国際協働学習における平和教育プロジェクトの分析:戦争と平和に対する認識と感情の多様性(第38回異文化コミュニケーション学会年次大会)
|
6. |
2023/11/11 |
Enhancing Cross-Cultural Resilience through Training: Insights from a One-Week Blended Intensive Program for University Students(第38回異文化コミュニケーション学会年次大会)
|
7. |
2023/10/19 |
A Kaleidoscope for Understanding and Promoting Cross-Cultural Resilience(International Language Week 2023)
|
8. |
2023/06/11 |
GIGAスクール時代の国際協働学習(ジェイアーン設立20周年記念 第1回 国際協働学習シンポジウム)
|
9. |
2023/05/31 |
A Comparative Analysis of Students' Perceptions of Female Empowerment and Gender Roles: Perspectives from German, Japanese, and Taiwanese Students(NAFSA 75th Annual Conference & Expo)
|
10. |
2022/10/11 |
From COILability to Sustainability: Examining a Three-year and Three-country COIL Project(International Language Week 2022)
|
11. |
2022/07/25 |
Intercultural Aspects of Global Virtual Cross-Culture Conferences(The 12th Congress of the International Academy for Intercultural Research)
|
12. |
2022/06/03 |
Using Collaborative Online International Learning (COIL) for the Design of Learning Games(NAFSA 2022 Annual Conference & Expo)
|
13. |
2022/06/01 |
Study-Abroad Quality Management: A Training Program for Intercultural Resilience(NAFSA 2022 Annual Conference & Expo)
|
14. |
2022/05/21 |
Examining an Reflecting on a Cross-Cultural Communication Project from a Three-Year Experience(The SIETAR Europa 2022 Congress)
|
15. |
2022/05/20 |
Developing a Game on Different Emoji Interpretations of Asian and European Students(The SIETAR Europa 2022 Congress)
|
16. |
2022/03/29 |
Global Virtual HE Events as Sustainable Alternatives to In-Person Events(APAIE 2022 – Asia-Pacific Association for International Education Annual Conference & Exhibition)
|
17. |
2021/12/16 |
Teaching multicultural classrooms in EMI(National Taipei University of Business)
|
18. |
2021/11/28 |
CCD ワークショップ: Co-Creative-Cafeにようこそ!(第36回異文化コミュニケーション学会オンライン年次大会)
|
19. |
2021/11/28 |
COIL2 – From COIL to the Development of a Cross-Cultural Emblems Game(第36回異文化コミュニケーション学会オンライン年次大会)
|
20. |
2021/11/13 |
Learning Intercultural Communication through the Collaborative Online International Learning Project(The 30th International Symposium on English Teaching and Book Exhibit, 2021PAC, & The 23rd International Conference and Workshop on TEFL & Applied Linguistics)
|
21. |
2020/11/24 |
A Case Study of a Cultural Exchange Project among Three Countries – Germany, Japan, Taiwan –(1st Virtual International Language Week)
|
22. |
2020/11/07 |
Developing Students’ Intercultural Competencies through a Virtual Cultural Exchange Project: Online Intercultural Communication Across Germany, Taiwan, and Japan(SIETAR Japan Online Conference 2020)
|
23. |
2020/10/09 |
Developing Students’ Global Competencies: A Virtual Cultural Exchange Project Across Three Countries: Germany, Japan, Taiwan(SIETAR USA Virtual Conference)
|
24. |
2019/11/10 |
Increasing Cultural Awareness through a Telecollaboration Project: Exchanging Presentations and Discussions between Japanese and Taiwan(第34回異文化コミュニケーション学会年次大会)
|
25. |
2019/11/10 |
日本人大学生の海外短期留学における多文化共生社会についての学びと気づき(第34回異文化コミュニケーション学会年次大会)
|
26. |
2019/11/10 |
職場で日常的に起こるコンフリクトのもつれを、シミュレーションゲームが鮮やかにほぐす!(第34回異文化コミュニケーション学会年次大会)
|
27. |
2019/11/10 |
自分のビジョンを明確にしよう-DSDメソッドを用いたアクティブラーニングで-(第34回異文化コミュニケーション学会年次大会)
|
28. |
2019/05/30 |
Engaging Students in Cross-Culture Communication through a Tele-collaboration Project(SIETAR Europa Congress 2019)
|
29. |
2018/08/11 |
Co-Creative Dialogue 自分のビジョンを明確にしよう ―DSDメソッド (Metaphoric-Drawing, Storytelling, Dialogue)を用いたアクティブラーニングで―(第33回異文化コミュニケーション学会国際大会)
|
30. |
2018/08/10 |
高等教育におけるスピーチ・トレーニング:授業実践のための自己紹介アクティビティ(第33回異文化コミュニケーション学会国際大会)
|
31. |
2018/08/08 |
Galaxy 2020: A Simulation game to Practice Problem-Solving for Conflicts that Arise in Daily Business Activities and Share a Common Purpose(第33回異文化コミュニケーション学会国際大会)
|
32. |
2017/10/20 |
The Intercultural Effectiveness Scale Assessment for Japanese University Students in a 2-week Study Abroad Program(17th Annual SIETAR USA Conference)
|
33. |
2017/10/08 |
自分のビジョンを明確にしよう(第32回異文化コミュニケーション学会年次大会)
|
34. |
2017/10/07 |
ロールプレイ「多様性に向き合う若手社員」(第32回異文化コミュニケーション学会年次大会)
|
35. |
2016/11/20 |
交渉シミュレーション―保育所―(異文化コミュニケーション学会リトリート)
|
36. |
2016/09/18 |
The Intercultural Competency of Japanese University Students After Participating in a 2-week Intercultural Communication Study Abroad Program(第31回異文化コミュニケーション学会年次大会)
|
37. |
2016/09/17 |
自分のビジョンを明確にしようーMSDメソッドを用いたアクティブラーニングでー(第31回異文化コミュニケーション学会年次大会)
|
38. |
2015/09/20 |
Cross-cultural Presentation: Facebook Case Study(第30回異文化コミュニケーション学会年次大会)
|
39. |
2014/11/14 |
The Delphi Process: A Methodology for Assessing Japanese EFL Instruction(23rd International Symposium and Book Fair on English Teaching)
|
40. |
2014/11/13 |
Foreign Language Acquisition and the Importance of Cultural Understanding: The Case of English Education in Japan(2014 Conference of English Teaching and Learning)
|
41. |
2014/09/27 |
Preparing Teachers for the Diverse Classroom: A Case Study of English Instruction in Japan(第29回異文化コミュニケーション学会年次大会)
|
42. |
2014/06/14 |
個人主義と集団主義的価値観の差違について-日本とアメリカ文化の比較(日英言語文化学会第10回年次大会)
|
43. |
2014/05/18 |
コ・クリエイティブ・ダイアローグ(CCD)への招待(異文化コミュニケーション学会(共同))
|
44. |
2014/03/09 |
英語教育における異文化コミュニケーション能力の養成と動機づけ(語学教育エキスポ2014)
|
45. |
2013/11/08 |
The Effects on Evaluation Methodology of an EFL Public Speaking Course(22nd International Symposium on English Teaching)
|
46. |
2013/11/07 |
Intercultural Communication Training in Teacher Education(2013 Conference for English Teaching and Learning)
|
47. |
2013/10/12 |
英語教育における異文化コミュニケーション能力の育成 -英語プレゼンテーション授業の実践―(日英言語文化学会第42回例会)
|
48. |
2013/09/22 |
グローバル化における英語プレゼンテーション授業の有用性(第28回異文化コミュニケーション学会年次大会)
|
49. |
2013/09/21 |
Cocreative Dialogue(第28回異文化コミュニケーション学会年次大会)
|
50. |
2013/03/07 |
英語プレゼンテーションにおける異文化コミュニケーション能力の養成(語学教育エキスポ2013)
|
51. |
2012/11/11 |
教員志望の大学生のための異文化コミュニケーション能力の育成(第27回異文化コミュニケーション学会年次大会)
|
52. |
2012/11/09 |
Factors Affecting the Speaker’s Confidence in EFL Public Speaking Courses(21st International Symposium on English Teaching)
|
53. |
2012/11/08 |
Nonverbal Communication Skills for an EFL Public Speaking Course for Japanese University Students(2012 Conference for English Teaching and Learning)
|
54. |
2009/09/27 |
日本人学生のスピーチ・コミュニケーション意識(第24回異文化コミュニケーション学会年次大会)
|
55. |
2009/05 |
多文化教育における異文化コミュニケーションの重要性 -サンディエゴの教員育成の視点から(第30回異文化間教育学会年次大会)
|
56. |
2005/06 |
Multicultural Education for Teacher Training Program: The Case of K-12 Teachers in California(第20回異文化コミュニケーション学会年次大会)
|
57. |
2004/04 |
Critical Perspectives on Engineering and Transforming the Doctoral Process: Ethnically Diverse Voices(American Educational Research Association Annual Meeting 2004)
|
58. |
2003/04 |
Cultural Aspects of English Instruction: The Case of Japanese Students(American Educational Research Association Annual Meeting 2003)
|
59. |
2003/04 |
Japanese Student Voices: Crisis in the Learning of English(American Educational Research Association Annual Meeting 2003)
|
60. |
2002/06 |
Importance of Culture in Teaching a Foreign Language: The Case of English in Japan(第17回異文化コミュニケーション学会年次大会)
|
61. |
1996/09 |
異文化コミュニケーション論に基づいた大学生のための異文化研修プログラム-英語教育における異文化コミュニケーションの重要性(第35回大学英語教育学会)
|
62. |
1995/06 |
Intercultural Communication for Japanese and Their Employees Abroad(第25回日本コミュニケーション学会)
|
5件表示
|
全件表示(62件)
|