1.
|
2020/11/24
|
A Case Study of a Cultural Exchange Project among Three Countries – Germany, Japan, Taiwan –(1ST VIRTUAL INTERNATIONAL LANGUAGE DAYS)
|
2.
|
2020/11/07
|
Developing Students’ Intercultural Competencies through a Virtual Cultural Exchange Project: Online Intercultural Communication Across Germany, Taiwan, and Japan(SIETAR Japan Online Conference 2020)
|
3.
|
2020/10/09
|
Developing Students’ Global Competencies: A Virtual Cultural Exchange Project Across Three Countries: Germany, Japan, Taiwan(SIETAR USA Virtual Conference)
|
4.
|
2019/11/10
|
Increasing Cultural Awareness through a Telecollaboration Project: Exchanging Presentations and Discussions between Japanese and Taiwan(異文化コミュニケーション学会第34回年次大会)
|
5.
|
2019/11/10
|
日本人大学生の海外短期留学における多文化共生社会についての学びと気づき(異文化コミュニケーション学会第34回年次大会)
|
6.
|
2019/11/10
|
職場で日常的に起こるコンフリクトのもつれを、シミュレーションゲームが鮮やかにほぐす!(異文化コミュニケーション学会第34回年次大会)
|
7.
|
2019/11/10
|
自分のビジョンを明確にしよう-DSDメソッドを用いたアクティブラーニングで-(異文化コミュニケーション学会第34回年次大会)
|
8.
|
2019/05/30
|
Engaging Students in Cross-Culture Communication through a Tele-collaboration Project(SIETAR Europa Congress 2019)
|
9.
|
2018/08/11
|
Co-Creative Dialogue 自分のビジョンを明確にしよう ―DSDメソッド (Metaphoric-Drawing, Storytelling, Dialogue)を用いたアクティブラーニングで―(異文化コミュニケーション学会第32回国際大会)
|
10.
|
2018/08/10
|
高等教育におけえるスピーチ・トレーニング:授業実践のための自己紹介アクティビティ(異文化コミュニケーション学会第32回国際大会)
|
11.
|
2018/08/08
|
Galaxy 2020: A Simulation game to Practice Problem-Solving for Confilicts that Arise in Daily Business Activities and Share a Common Purpose(異文化コミュニケーション学会第32回国際大会)
|
12.
|
2017/10/20
|
The Intercultural Effectiveness Scale Assessment for Japanese University Students in a 2-week Study Abroad Program(17th Annual SIETAR USA Conference)
|
13.
|
2017/10/08
|
自分のビジョンを明確にしよう(異文化コミュニケーション学会第32回年次大会)
|
14.
|
2017/10/07
|
ロールプレイ「多様性に向き合う若手社員」(異文化コミュニケーション学会第32回年次大会)
|
15.
|
2016/11/20
|
交渉シミュレーション―保育所―(異文化コミュニケーション学会リトリート)
|
16.
|
2016/09/18
|
The Intercultural Competency of Japanese University Students After Participating in a 2-week Intercultural Communication Study Abroad Program(異文化コミュニケーション学会第31回年次大会)
|
17.
|
2016/09/17
|
自分のビジョンを明確にしようーMSDメソッドを用いたアクティブラーニングでー(異文化コミュニケーション学会第31回年次大会)
|
18.
|
2015/09/20
|
Cross-cultural Presentation: Facebook Case Study(異文化コミュニケーション学会第30回年次大会)
|
19.
|
2014/11/14
|
The Delphi Process: A Methodology for Assessing Japanese EFL Instruction(23rd International Symposium and Book Fair on English Teaching)
|
20.
|
2014/11/13
|
Foreign Language Acquisition and the Importance of Cultural Understanding: The Case of English Education in Japan(2014 Conference of English Teaching and Learning)
|
21.
|
2014/09/27
|
Preparing Teachers for the Diverse Classroom: A Case Study of English Instruction in Japan(異文化コミュニケーション学会第29回年次大会)
|
22.
|
2014/06/14
|
個人主義と集団主義的価値観の差違について-日本とアメリカ文化の比較(日英言語文化学会第10回年次大会)
|
23.
|
2014/05/18
|
コ・クリエイティブ・ダイアローグ(CCD)への招待(異文化コミュニケーション学会(共同))
|
24.
|
2014/03/09
|
英語教育における異文化コミュニケーション能力の養成と動機づけ(語学教育エキスポ2014)
|
25.
|
2013/11/08
|
The Effects on Evaluation Methodology of an EFL Public Speaking Course(22nd International Symposium on English Teaching)
|
26.
|
2013/11/07
|
Intercultural Communication Training in Teacher Education(2013 Conference for English Teaching and Learning)
|
27.
|
2013/10/12
|
英語教育における異文化コミュニケーション能力の育成 -英語プレゼンテーション授業の実践―(日英言語文化学会第42回例会)
|
28.
|
2013/09/22
|
グローバル化における英語プレゼンテーション授業の有用性(異文化コミュニケーション学会第28回年次大会)
|
29.
|
2013/09/21
|
Cocreative Dialogue(異文化コミュニケーション学会第28回年次大会)
|
30.
|
2013/03/07
|
英語プレゼンテーションにおける異文化コミュニケーション能力の養成(語学教育エキスポ2013)
|
31.
|
2012/11/11
|
教員志望の大学生のための異文化コミュニケーション能力の育成(異文化コミュニケーション学会第27回年次大会)
|
32.
|
2012/11/09
|
Factors Affecting the Speaker’s Confidence in EFL Public Speaking Courses(21st International Symposium on English Teaching)
|
33.
|
2012/11/08
|
Nonverbal Communication Skills for an EFL Public Speaking Course for Japanese University Students(2012 Conference for English Teaching and Learning)
|
34.
|
2009/09/27
|
日本人学生のスピーチ・コミュニケーション意識(異文化コミュニケーション学会第24回年次大会)
|
35.
|
2009/05
|
多文化教育における異文化コミュニケーションの重要性 -サンディエゴの教員育成の視点から(異文化間教育学会第30回年次大会)
|
36.
|
2005/06
|
Multicultural Education for Teacher Training Program: The Case of K-12 Teachers in California(異文化コミュニケーション学会第20回年次大会)
|
37.
|
2004/04
|
Critical Perspectives on Engineering and Transforming the Doctoral Process: Ethnically Diverse Voices(American Educational Research Association Annual Meeting 2004)
|
38.
|
2003/04
|
Cultural Aspects of English Instruction: The Case of Japanese Students(American Educational Research Association Annual Meeting 2003)
|
39.
|
2003/04
|
Japanese Student Voices: Crisis in the Learning of English(American Educational Research Association Annual Meeting 2003)
|
40.
|
2002/06
|
Importance of Culture in Teaching a Foreign Language: The Case of English in Japan(異文化コミュニケーション学会第17回年次大会)
|
41.
|
1996/09
|
異文化コミュニケーション論に基づいた大学生のための異文化研修プログラム-英語教育における異文化コミュニケーションの重要性(第35回大学英語教育学会)
|
42.
|
1995/06
|
Intercultural Communication for Japanese and Their Employees Abroad(第25回日本コミュニケーション学会)
|
5件表示
|
全件表示(42件)
|