1.
|
2022/12/17
|
英語教育のためのデータ駆動型学習教材開発計画(英語コーパス学会 DDL SIG 2022年度オンラインシンポジウム 授業に活用するDDLの実際-小学校から大学まで)
|
2.
|
2022/11
|
The effects of English conversation lessons in virtual reality on the confidence of Japanese learners of English(15th annual International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI2022))
|
3.
|
2022/10/01
|
英作文における動詞-名詞コロケーション産出に対する DDL の効果(英語コーパス学会第48回大会)
|
4.
|
2022/08/19
|
Differences in the effectiveness of remote DDL and face-to-face DDL(The EUROCALL 2022 Conference)
|
5.
|
2022/06/18
|
Effects of dictionary consultation during L2 writing on error correction with corpus consultation(The 15th International Conference of the Asian Association for Lexicography (ASIALEX 2022))
|
6.
|
2021/12/19
|
オンデマンド授業における DDL 実践と効果(英語コーパス学会 DDL SIG 2021年度オンラインシンポジウム)
|
7.
|
2021/12/03
|
The effects of remote VR English lessons in the corona era(The 19th AsiaTEFL International Conference)
|
8.
|
2021/11
|
Effects of virtual reality use on Japanese English learners' foreign language anxiety(The 11th International Conference on Education, Research and Innovation (ICERI2021))
|
9.
|
2021/10/02
|
英語の動詞-名詞コロケーション学習に対するDDLの効果(英語コーパス学会第47回大会)
|
10.
|
2021/05/22
|
The effects of L2 error correction with corpus use in on-demand English writing classes(L2 Writing Research Seminar)
|
11.
|
2021/03
|
「無削除版日記 Trapeze (1947-1955) を読む」 Desire will buy another airplane ticket(1953年 )(アナイス・ニン研究会第10回例会)
|
12.
|
2019/03
|
Tropic of Cancerの"Preface"の文体試論(アナイス・ニン研究会第9回例会)
|
13.
|
2018/12
|
データ駆動型学習(DDL)を 用いた誤り修正タスクの学 習効果―冠詞・前置詞を中 心に―(英語コーパス学会 DDL(Data-Driven Learning)研究会シ ンポジウム)
|
14.
|
2018/09
|
The effects of corpus use on correction of article- and preposition-omission errors(The 4th Asia Pacific Corpus Linguistics Conference (APCLC 2018))
|
15.
|
2018/09
|
The effects of corpus use on error identification in L2 writing(The 14th American Association for Corpus Linguistics (AACL) Conference)
|
16.
|
2018/08
|
The effects of different feedback on error correction with corpus use(The 57th JACET International Convention (Sendai, 2018))
|
17.
|
2018/08
|
冠詞の誤りの修正率と名詞句の長さの関係(英語コーパス学会語彙研究会 夏季セミ ナー「コーパスと語彙2018」)
|
18.
|
2018/08
|
論証に基づく統語的複雑性 指標の妥当性検証(第44回全国英語教育学会)
|
19.
|
2018/07
|
How error types affect the accuracy of L2 error correction with corpus use(The 13th Teaching and Language Corpora Conference 2018 (TaLC 2018))
|
20.
|
2018/06
|
The effects of dictionary use on L2 error correction(The 12th International Conference of the Asian Association for Lexicography (ASIALEX 2018))
|
21.
|
2018/04
|
英作文のエラー・コレクシ ョンに対するコーパス使用 の効果(英語コーパス学会2018年度春季研究会)
|
22.
|
2017/03
|
辞書とコーパスの参照資料 としての効果の違い―ライ ティングにおけるエラー・ コレクションについて(JACETリーディング ・英語語彙・英語辞書研究会合同フォー ラム)
|
23.
|
2016/07
|
The effects of corpus and dictionary use: Error correction in L2 writing(The 12th Teaching and Language Corpora Conference (TaLC 12))
|
24.
|
2015/06
|
Comparison of dictionary use and corpus use: Different effects on learning L2 phrases(The 9th International Conference of Asian Association for Lexicography (ASIALEX 2015))
|
25.
|
2014/07
|
How does a corpus influence learning L2 collocations?(The 11th Teaching and Language Corpora Conference (TaLC11))
|
26.
|
2014/03
|
Corpora vs. dictionaries: their effects on learning English collocations in L2 writing tasks(Second Asia Pacific Corpus Linguistics Conference (APCLC 2014))
|
27.
|
2013/08
|
Customizing usage notes regarding common collocation errors: a learner-corpus-based study(The 8th International Conference of Asian Association for Lexicography (ASIALEX 2013))
|
28.
|
2013/04
|
Verb-Noun Collocations and Combinations in the Corpora of Japanese English Learners(International Conference on English Education)
|
29.
|
2011/09
|
Conversations with Anaїs NinにおけるJudy Chicagoとの対談について(アナイス・ニン研究会第1回例会)
|
30.
|
2011/04
|
A reading lesson plan(The 18th annual faculty development symposium on university English teaching)
|
31.
|
2010/11
|
To examine the vocabulary in authorized textbooks and the vocabulary in the English examinations for entrance to Japanese universities(36th Annual International Conference on Language Teaching and Learning & Educational Materials Expo (JALT2010))
|
32.
|
2009/06
|
英語ディスカッションにお ける学生の日本語使用の自 覚化による減少(大学英語教育学会 (JACET)関東支部第3回大会)
|
33.
|
2006/11
|
Virginia WoolfとJean Rhysの比較考察-母子関係 を中心に(日本ヴァージニア・ ウルフ協会第26回全 国大会)
|
34.
|
2006/10
|
郊外の憂鬱-The Hoursに おける郊外(日本アメリカ文学会第45回全国大会)
|
35.
|
2006/06
|
Anaïs Ninのセクシュアリ ティ-歴史化をめざして(アメリカ学会第40回 年次大会)
|
36.
|
2005/10
|
Anaïs Ninに見る外見と自 己認識の関係(日本アメリカ文学会第44回全国大会)
|
37.
|
2005/10
|
子を持つこと・持たないこ と-母という存在へのウル フのまなざし(日本ヴァージニア・ ウルフ協会第25回全国大会)
|
38.
|
2005/06
|
Anaïs Ninにおける権力と セクシュアリティーの関係(アメリカ学会第39回年次大会)
|
39.
|
2003/12
|
House of Incestにおける からだ(日本ヘンリー・ミラ ー協会第12回大会)
|
40.
|
2003/11
|
新たな関係性の起源として のレズビアニズム-「存在 の瞬間-<スレイターのピ ンは先がとがってないのよ> 」を中心に-(日本ヴァージニア・ ウルフ協会第23回全 国大会)
|
41.
|
2002/07
|
母/ 「家庭の天使」からの 解放-『燈台へ』における リリー・ブリスコウとラムゼイ夫人(日本ヴァージニア・ ウルフ協会第86回例会)
|
42.
|
2000/12
|
Anaïs Nin-”To write as a woman.”をめざした 女性の苦闘(日本ヘンリー・ミラー協会第9回大会)
|
5件表示
|
全件表示(42件)
|