(最終更新日:2019-04-24 16:57:38)
  ランバッカー,S.G.   LAMBACHER, Stephen G
  LAMBACHER, Stephen G
   所属   青山学院大学  社会情報学部 社会情報学科
   職種   教授
■ 担当科目
イングリッシュプレゼンテーション、イングリッシュコミュニケーションⅠ・Ⅱ、論文構成論、英語実践演習Ⅰ・Ⅱ・Ⅲ・Ⅳ、時事英語、学術英語特論(A)
■ 専門分野及び関連分野
第二言語教育, 第二言語音声獲得, CALLシステムを使った英語教授法, モバイルラーニング, アメリカ文化研究 (キーワード:第二言語教育, CALL, モバイルラーニング) 
■ 学歴・学位
1. Ohio University, BA (History)
2. Miami University, MA (History)
3. Ball State University, MA (Teaching English as a Foreign Language)
4. 中京大学 博士(認知科学)
■ 職歴
1. 1993/04~2008/03 会津大学 コンピュータ理工学部, 言語研究センター 助教授・准教授
2. 2008/04~2014/03 青山学院大学 社会情報学部 社会情報学科 准教授(専任待遇)
3. 2014/04~2019/03 青山学院大学 社会情報学部 社会情報学科 准教授
4. 2019/04~ 青山学院大学 社会情報学部 社会情報学科 教授
■ 所属学会
1. 1993/04~2015/03 Phonetic Society of Japan (PSJ)
2. 1993/04~2016/04 Japan Association of College English Teachers (JACET)
3. 1993/09~2003/03 International Phonetic Association
4. 1993/09~2006/03 Acoustical Society of America
5. 1993/09~2006/03 Acoustical Society of Japan
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■ 
1. 1984 Distinguished Professor 奨学金 (1984-85)
2. 1984 Phi Alpha Theta 優秀成績学生会会員 (1985-86は会長役に勤めた)
3. 1985 Distinguished History Award
4. 1986 Evan's Latin Prize (エヴァンのラテン賞)
5. 1986 Phi Beta Kappa (オハイオ州大学最優秀成績賞) (Lambda Chapter)
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■ 学生指導及び学内行政分担
1. 2018/04/01~2020/03/31 青山学院大学 外国語ラボラトリー主任(相模原キャンパス)
■ 社会的活動
1. 2017/04~ Journal of the Japanese Association of Educational Psychology (English editor)
2. 2012/07~ Computer Assisted Language Learning (reviewer)
3. 2012~ Journal of the School of Social Informatics (English editor)
4. 2012~ Meiji University STEP English Society Final Speech Contest (judge)
5. 2004 Japan Association of Language Teachers, Pronunciation SIG Newsletter (editor)
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■ 委員会・協会等
1. 2018/08~ The 2nd International Symposium on Applied Phonetics (ISAPh2018) Reviewer
2. 2015/07~2016/07 GLoCALL International Conference Reviewer
3. 2014/04~ 大学外国語ラボラトリー 委員会 Member
4. 2011/04~2016/03 Aoyama Gakuin English Chat Room 委員会 Member
5. 2008/04~2012/03 国際交流委員会 Member
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■ 研究業績(著書・論文等)
1. 著書  Knowledge, learning, and skills in software systems development (chapter in Enterprise & Business Management book series) (共著) 2017
2. 著書  Software engineering (chapter in Handbook of Curriculum Development, edited by Kattington, L.E). (共著) 2010
3. 著書  Monitoring of emotion to create adaptive game for children with mild autistic (chapter in Computer Analysis of Images and Patterns). (共著) 2007
4. 著書  Pronunciation teaching: Challenges, curricula design, computer aids (chapter in LINCOM Studies in Second Language Teaching; ELT: the Case of Japan). (共著) 2002
5. 著書  Thesis writing handbook (4th edition) (共著) 2002
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■ 研究業績(学会発表)
1. 2019/01/18 The Common European Framework of Reference (CEFR) for Languages: Learning, Teaching, and Assessment Fits Asia?(The 39th Thailand TESOL International Conference)
2. 2018/09/29 Student and Teacher Assessment of CALL and MALL(Aoyama CALL Workshop)
3. 2018/07/21 Student and instructor attitudes toward CALL and MALL in the L2 classroom(4th International Conference on Higher Education Advances (HEAd’18))
4. 2018/06/09 Integrating CEFR with Emerging Language Learning Technologies(JALT CALL 2018 Conference)
5. 2018/01/19 Japanese University Students’ Attitudes to the Use of Mobile Devices in L2 Learning(The 38th Thailand TESOL International Conference)
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