(最終更新日:2021-06-03 19:24:04)
  ロバートソン   ROBERTSON, Charles Edward
  ROBERTSON,Charles E.
   所属   青山学院大学  理工学部 共通教育・外国語科目
   職種   准教授
■ 担当科目
英語(ⅠA)-1,英語(ⅠA)-2,English Core Ⅰ‐a,English Core Ⅰ‐b,English Core Ⅰ‐c,English Core Ⅰ‐d,English Core Ⅱ‐a,English Core Ⅱ‐c,科学技術英語Ⅰ,科学技術英語Ⅱ
■ 専門分野及び関連分野
英作文, TESOL 
■ 学歴・学位
1. ハンボルト州立大学英語教育科卒業
2. ハンボルト州立大学大学院 英語ライティング教授法 修士課程修了
3. ハンボルト州立大学 M.A.(英語・ライティング教授法TESOL)
■ 職歴
1. 2012/04~ 青山学院大学 理工学部 准教授
2. 2009/04~2012/03 青山学院大学 非常勤講師
3. 2008/04~2012/03 東海大学外国語教育センター 特任講師
4. 2006/04~2008/02 高知学園短期大学 英語講師
5. 2006/04~2008/02 高知大学 英語講師
全件表示(15件)
■ 所属学会
1. 2012/04~ 日本ライティングセンター学会
2. 2011/04~ 日本大学英語教育学会(JACET)
3. 2011/04~ 全国語学教育学会 (JALT) Framework and Language Portfolio SIG
4. 2010/04~ 日本大学英語教育学会(JACET)ESP-SIG 関東支部
5. 2010/04~ 日本ムードル協会
全件表示(6件)
■ 研究課題・受託研究・科研費
1.   (専門英語教育内における)枠組みと言語ポートフォリオ (FLP)の作成 個人研究 
2.   コンピューターを使用した言語学習(CALL) 個人研究 
3.   第2言語におけるライティング及び技術文書ライティング 個人研究 
■ 研究業績(著書・論文等)
1. 論文  Aligning an academic writing center with an existing EAP/ESP program (単著) 2020/03
2. 論文  Program Innovations: A Transformation to a Curriculum for International Scientists and Engineers. (共著) 2020/03
3. 論文  Pedagogical Concerns and Approaches to EAP Writing Instruction within an ELF Program (単著) 2017/04
4. 論文  Implementing an online vocabulary training program Critical CALL (単著) 2015/12
5. 論文  Basic Communication for the Sciences (単著) 2011/03
全件表示(10件)
■ 研究業績(招待講演)
1. 2017/09 Implementing Analytic Writing Rubrics in an ELF Context(Tamagawa University, Tokyo)
2. 2017/05 Pedagogical implications of English as a Lingua Franca (ELF) for EAP writing instruction(University of Electro-Communication, Chofu, Tokyo)
3. 2000/09 The Differences Between Native Speakers of English Writers and English as a Second Language Writers and the Implications for English 41 Tutors(College of the Redwoods, California)
4. 1999/10 Communicating Between High and Low Context Cultures(Humboldt State University, California)
5. 1999/09 The Differences Between Native Speakers of English Writers and English as a Second Language Writers and the Implications for English 41 Tutors
■ 研究業績(学会発表)
1. 2020/06/19 Practical approaches to evaluating writing produced in a process-product writing classroom(Center for English as a Lingua Franca, FD Seminar)
2. 2020/01/11 PROGRAM INNOVATIONS: International Communication for Scientists and Engineers(JACET ESP SIG Kanto)
3. 2019/11/03 Extending self-access learning at the Aoyama Gakuin University Academic Writing Center(JALT2019 Annual International Conference on Language Teaching)
4. 2018/12/08 Program Innovations: FROM CURRICULUM DEVELOPMENT TO IMPLEMENTATION AND EVALUATION((CLaSIC 2018 - The Eighth CLS International Conference)
5. 2017/11/18 Encouraging metacognitive awareness and noticing(JALT 2017: 43rd Annual International Conference on Language Teaching and Learning)
全件表示(23件)