研究者情報
English
ヤマモト ユカ
YAMAMOTO Yuka
山本 有香
所属
青山学院大学 法学部 法学科
職種
教授
研究業績(著書・論文等)
1.
著書
English for Sustainable Development: 英語でSDGsを実践する (共著) 2023/12
2.
論文
Teacher agency in teaching debate: A Sociomaterial perspective Journal of Foreign Language Education & Research 3,94-104頁 (共著) 2022/12
3.
論文
Action-Oriented Approach to Curriculum Development in CLIL Courses : A theoretical and methodological framework 外国語教育研究ジャーナル = Journal of Foreign Language Education and Research (2),122-135頁 (共著) 2021/12
4.
その他
「CLILとCEFRを融合した大学英語カリキュラムデザイン」② 英語教育 69 (13),68-69頁 (共著) 2021/03
5.
その他
「CLILとCEFRを融合した大学英語カリキュラムデザイン」① 英語教育 69 (12),70-71頁 (共著) 2021/02
6.
論文
Reconceptualizing CLIL From Transformative Pedagogy Perspective : Pilot Debate Study in English Language Curriculum 外国語教育研究ジャーナル = Journal of Foreign Language Education and Research (1),47-62頁 (共著) 2020/12
7.
論文
Japanese English learners' responses to English debate: Insights from a pilot course JAAL in JACET Proceedings 2,15-22頁 (共著) 2020/03
8.
著書
Up for debate (共著) 2020
9.
その他
「ディスカッション」から「クリティカル・シンキング」へ : 思考力を育てる全カリ英語カリキュラムの開発 (特集 英語ディスカッションクラスの軌跡 : 立ち上げから現在まで、そして新カリキュラムへ) 大学教育研究フォーラム (25),15-18頁 (単著) 2020
10.
論文
Curriculum Amendment in a University English Language Program : An Action Research Study 異文化コミュニケーション論集 = Intercultural communication review (17),5-17頁 (共著) 2019/03
11.
その他
授業探訪 言語系科目〈英語〉 カリキュラムおよび教材開発 : 英語リーディング&ライティング 大学教育研究フォーラム (23),38-41頁 (単著) 2018
12.
著書
Becoming a Better Writer: A Guide to Developing Academic Writing Skills (3rd Edition) (共著) 2017/04
13.
著書
Reading the Future: Developing Reading Skills in the College Classroom (3rd Edition) (共著) 2017/04
14.
著書
Becoming a Better Writer: A Guide to Developing Academic Writing Skills (2nd Edition) (共著) 2016/04
15.
著書
Reading the Future: Developing Reading Skills in the College Classroom (2nd Edition) (共著) 2016/04
16.
著書
Reading the Future: Developing Reading Skills in the College Classroom (1st Edition) (共著) 2015/09
17.
論文
Multidimensional vocabulary acquisition through deliberate vocabulary list learning System: An International Journal of Educational Technology and Applied Linguistics 42,232-243頁 (単著) 2014/02
18.
著書
LINKS 1500 : 大学生のためのトピック別必修英単語 (共著) 2013
19.
論文
Bridging the gap between receptive and productive vocabulary size through extensive reading The Reading Matrix: An International Online Journal 11 (3),226-242頁 (単著) 2011/09
20.
論文
Possible selves analysis of Japanese university study abroad students XIX (2),202-216頁 (共著) 2010/10
21.
論文
留学に対する展望--動機と課題 ことば・文化・コミュニケーション 2,103-120頁 (共著) 2010/03
22.
論文
Graded readers: Selecting an appropriate level for university EFL students JALT CUE SIG OnCUE Journal 3 (1),26-47頁 (単著) 2009/07
23.
論文
How mythical are "vocabulary myths" among Japanese learners of English? 立教大学ランゲージセンター紀要 (21),17-23頁 (共著) 2009/01
24.
論文
Designing a curriculum for a prototype academic listening course 立教大学ランゲージセンター紀要 (19),53-67頁 (単著) 2008/02
25.
論文
Action research on designing an EAP listening material: modifying and adapting lecture videos to match students' needs 立教大学ランゲージセンター紀要 (18),39-51頁 (単著) 2007/09