研究者情報
English
アズマ ノブカズ
AZUMA Nobukazu
東 伸一
所属
青山学院大学 経営学部 マーケティング学科
職種
教授
研究業績(著書・論文等)
1.
論文
The impact of e-retail usage on relative retail patronage formation International Journal of Retail & Distribution Management (共著) 2023/03
2.
論文
Revisiting the Big Middle: An fsQCA Approach to Unpack a Large Value Market from a Product Specialist Retailer’s
Perspective International Journal of Retail & Distribution Management (共著) 2022
3.
論文
小売ビジネスモデルを研究するための分析アプローチ
― 過程追跡法による事例内因果分析と質的比較分析 ― マーケティングジャーナル 41 (4),53-64頁 (共著) 2022
4.
論文
質的比較分析(QCA: Qualitative Comparative Analysis)の流通研究における可能性についての一考察 マーケティング史研究 1 (2),204-225頁 (単著) 2022/09
5.
著書
流通と商業データブック - 理論と現象から考える (単著) 2022/09
6.
論文
Applications of Process-tracing Method towards the Theorisation of Retail Business Model Proceedings of AMA ACRA Triennial Conference 2021 (共著) 2021/03
7.
論文
事例内因果推論技法としての過程追跡法の方法論的基礎とその流通研究における可能性について 青山経営論集 55 (4),79-98頁 (共著) 2021/03
8.
論文
「青山」の地域イメージの分析 : 生活者にとっての「青山」の意味の探索 青山経営論集 56 (4),87-107頁 (共著) 2022/03
9.
著書
はじめての流通 新版 (共著) 2022
10.
論文
UNPACKING THE CAUSAL RECIPES OF RETAILING MIX ON CONSUMER SATISFACTION IN GROCERY SHOPPING USING QUALITATIVE COMPARATIVE ANALYSIS (QCA) – FROM AN EXPERIENCE OF A JAPANESE MINI SUPERMARKET MULTIPLE Proceedings of ACRA (American Collegiate Retailing Association) Conference 2020,131-140頁 (共著) 2020/06
11.
論文
”A Study on Grocery Retail Competition in the ‘Small Spatial Market’ Setting and the Determinants of Different Levels of Customer Satisfaction – A Fuzzy-Set Qualitative Comparative Analysis (fsQCA ) Approach” ‘Aoyama Business Review’ 42,1-43頁 (共著) 2020/03
12.
論文
”A Mixed-method Study on the Determinants of Different Levels of Customer Satisfaction with a ‘Mini Supermarket’ Multiple in a Spatially Small Urban Market Setting” 『青山経営論集』 54 (4),1-35頁 (共著) 2020/03
13.
論文
Revisiting the Big Middle: An fsQCA Approach to Unpack the Large Value Market from the Product Specialist Retailer's Perspective Colloquium on Colloquium on European Research in Retailing 6th Conference Book of Proceedings,316-322頁 (共著) 2021/07
14.
著書
新・流通と商業第6版 (共著) 2016/10
15.
著書
はじめての流通 (共著) 2014/10
16.
著書
「ファーストリテイリング:「スーパーセグメント」を深耕する商品調達ネットワーク」矢作敏行(編著)『日本の優秀小売企業の底力』、第7章(229-283頁)所収 (共著) 2011/08
17.
著書
「北欧アパレル企業のマーケティング」、マーケティング史研究会(編)『海外企業のマーケティング』、第10章(164-190頁) 所収 (共著) 2010
18.
著書
『Logistics and Retail Management 3rd Edition』,"Part2 Non-food Logistics Chapter.4",83-101 (共著) 2009/05
19.
著書
Market Orientation and Supply Chain Management in the Fashion Industry, in Fernie,J and Sparks,L. (eds.) Logistics and Retail Management 3rd Edition – Emerging Issues and New Challenges in the Retail Supply Chain, Kogan Page, London,pp.第4章(pp.83-101)所収 (共著) 2009
20.
著書
『ヨーロッパのトップ小売業』,1-303 (単著) 2008/09
21.
著書
「ザラ―インディテクス スペイン発グローバル・ファッション小売業」、マーケティング史研究会(編)『ヨーロッパのトップ小売業』、同文舘出版、第9章(231-257頁)所収 (共著) 2008
22.
著書
『ファッション・マーケティング』((財)ファッション産業人材育成機構編)第1章「日本のファッション市場と消費社会」,第2章「マーケティング概論とファッション・マーケティング」,第8章「製品戦略の基本フレーム」,その他ケース4本 (共著) 2007/04
23.
著書
(編著)『消費社会とマーケティング』 (単著) 2007/04
24.
著書
International Retailing Plans and Strategies in Asia
(John Dawson, Jung-Hee Lee Eds.)“The Paradox of Competition in the World of Volatility: An Analysis of the Drivers in the Middle Market of International Fashion Retailing”,1-207 (共著) 2005
25.
著書
(編著)“Logistics and Retail Management 2nd Edition”(John Fernie, Leigh Sparks Eds.)4章‘Market Orientation and Supply Chain Management in the Fashion Industry’,62-81,256p. (共著) 2004/04
26.
論文
小売形態考 季刊マーケティング・ジャーナル(日本マーケティング学会) 35,34-49 (単著) 2015
27.
論文
The Rise of Virtually Integrated Specialist Clothing Retail Multiples and its Implications to Retail Internationalization in Asia Proceedings of SARD Annual Conference 2012 (単著) 2012/11
28.
論文
「衣料品専門店業態の市場戦略と業務システムに関する研究」 『青山経営論集』(青山学院大学経営学会),121-158 (単著) 2011
29.
論文
「垂直統合型衣料品専門店チェーンをめぐる認識と実在」 『青山経営論集』(青山学院大学経営学会),197-215 (単著) 2010
30.
論文
「ブランド論の代替的視座とマーケティング戦略への示唆」 『季刊 マーケティングジャーナル』(日本マーケティング協会),34-52 (単著) 2009/09
31.
論文
「ファッション専門店企業の国際化における歴史的文脈の考察」 『青山経営論集』,175-206 (単著) 2008
32.
論文
『私立大学学術研究高度化推進事業オープン・リサーチ・センター整備事業(文部科学省)研究成果集―流通科学大学 第1部』(田村正紀編)論文1本 (共著) 2006/03
33.
論文
『私立大学学術研究高度化推進事業オープン・リサーチ・センター整備事業(文部科学省)研究成果集―流通科学大学 第3部』(田村正紀編)論文9本 (共著) 2006/03
34.
論文
“The Changing Nature of Japanese Fashion” Journal of European Marketing(MCB Emerald) (共著) 2004